Scrieri pe frunze de palmier (I)


Astăzi scriu cu tandreţe. Tandreţe fără… obiect. Am aşa o stare… gingaşă. Fără motiv. Sau motivul există însă nu reuşesc să-l identific. Constat doar şi mă las îmbrăţişată de repausul mărinimos. Sunt în altă parte, aiurea, într-o grădină în care încep să răsară colţi de stâncă. Plâng şi văd că stâncile încep să crească. Nu pot plânge prea mult. Dar ştiu că acum am grădina mea cu stânci.

 
*
Am rămas pe gânduri şi colorez. De fapt, încarc un sentiment cu nuanţele imaginaţiei. De fapt, mă întorc în grădină şi las umbrele norilor să mi se imprime în piele.
 
*
Am o piele ca a norilor şi o voinţă ca a stâncilor. Sunt îmbăiată. Fluxul şi refluxul frunzelor de palmier îmi scaldă gleznele. Unde sunt?
 
*
Aaaa… Sunt într-o scoică şi ascult povestea granulelor de nisip. La cât nisip e în jur sunt convinsă că poveştile nu se vor termina niciodată. Am ajuns unde trebuie. Rămân aici să culeg istorii. E locul pe care mi l-am dorit. Nu ştiu dacă mai vreau grădina.
 
*
Lumina soarelui s-a domolit. Pe nisip se aşează râsete. Cine râde? Nu văd pe nimeni. Să fie casa râsului? Îmi amintesc de “casa somnului” şi îmi spun că da, s-ar putea să fi găsit casa râsului.
 
*
În scoică intră un strigăt de bucurie. Nu întreabă dacă e voie, dacă am timp, dacă am chef. Intră şi strigă cât poate de tare. Nu mă mai aud pe mine însămi. Dar sunt fericită că a dat peste mine. Aprind focul şi un fum galben, sclipitor învăluie suspinul locului… Ăsta, suspinul, cum de a ajuns aici?
 
*
Nisipul, nisipul îşi schimbă culoarea. Albi şi roşii, bobocii săi încep să se deschidă repede şi mă trezesc în grădină. Răsăritul deschide poarta. Pe furiş.
 

 

25 responses to “Scrieri pe frunze de palmier (I)

  1. Mi te și imaginez scriind… Te văd ca pe tinerele iukaghire, scriindu-ți gândurile, aplecată deasupra frunzelor de palmier, atâta doar că ele, iukaghirele, scrijeleau poveștile lor pe frunze de mesteacăn… Ce frumos!

  2. Și eu îți mulțumesc! Cling!
    Ți-am adus în dar câteva scoarțe de mesteacăn! Acolo mi-am scrijelit eu tot sufletul!

    • E bine să am “provizii” de frunze! ;) Acum dacă sunt prietenă cu o zână nu vor fi probleme! :) Cât despre sufletul tău de zână bună… mulţumesc! din nou!… m-ai transformat în… orz! :) :) Roz! Orz roz! ;) :)

  3. Roz? hahahah!
    Orz? Daca ar fi sa îi dau crezare lui Frazer, sufletul meu e in orz sau in grâu, nu mai știu…

  4. Numai tu, numai tu..
    Chiar un moment de gingasie veritabila
    De poezie..

  5. Minunate scrieri… E bine că în scoică a intrat un strigăt de bucurie. Altceva negativ nu ar fi avut loc… :)

  6. Asa tânăra, asa de înţeleaptăăă!!!! :)

  7. Buna ziua,

    Sunt interesat de un schimb de linkuri cu blog-urile dvs.
    Va pot oferi linkuri de pe mai multe bloguri cu Page Rank 2, 3 si 4
    Astept un raspuns in cazul in care sunteti interesat si apoi am sa va dau mai multe detalii. (mail: comenzi_traduceri@yahoo.com)

    Multumesc,
    Ovidiu

  8. Pingback: Nominalizare la Liebster Award « Blog Popa Țeapă

  9. Pingback: Cu drag, pentru voi toate ! | Gară pentru doi

  10. La Mulți Ani !, doar zile fericite și pline de iubire îți dorim, alături de cele mai calde și sincere urări de sănătate și împliniri în viața profesională și socială !
    Acesta este un mesaj „clasic” pe care nu numai bunul simț ci și aprecierea pe care o simțim în ceea ce te privește, transformă „corvoada” și „rutina” trecerii prin astfel de aniversări într-o plăcere reală și sinceră.
    Dar dacă, din motive independente de voința ta și-a noastră, urările noastre nu te vor găsi în cea mai bună dispoziție sau stare sufletească, dacă feluritele și de multe ori nemeritatele amprente ale vieții nu te-au atins în ultimele zile într-un mod tocmai fericit, te rugăm să crezi, și să speri că TREBUIE să existe o lege a compensației, o lege care va face să vină și o zi începând cu care, toate anotimpurile să îți devină calde primăveri, învăluite în parfum de flori de câmp și începând cu care toate zilele să îți devină fericite și pline de iubire zile de „8 Martie”.
    Cu drag, Diana și Dan.

  11. Pingback: Fura ca un artist – Austin Kleon | Madalina Ciucu

  12. Gingas si dulce, parca m-a gadilat articolul! :)

  13. Din martie şi până acum… O mulţime de… metamorfoze! Apoi, revenire la matcă… :)

Lasă un răspuns

