când norii se plimbă dintr-o strachină în alta

calendar 2012, februarie 8

mă trezesc. deschid fereastra. bat pas de defilare
sunt bune şi câteva exerciţii spirituale o rugăciune o mulţumire
îmi pun căciula cu margarete brodate ochelarii de soare îngân ceva
despre cumpăna de frunze uscate. n-am stare. e ger şi parcă ar fi o zi răvăşitoare în mine. după ce am pribegit toată noaptea printr-un somn
agitat simt cum dau năvală în cameră ameţiţi sfincşi de zăpadă
 
nu ştiu nimic despre ziua asta. trag aer în piept
totul pare neschimbat. toate mărunţişurile par la locul lor
eu nu-mi mai văd capul de bucurie o bucurie tâmpă o bucurie
pe care n-o înţeleg nu ştiu de unde vine poate din vreun resort interior
dintr-o măreţie a risipirii? poate motivul să fie că am învins astă-noapte
vreun duşman neştiut? oricum îmi ies din nări şi din gură aburi care cântă
din trup ies pensule care încep să coloreze primele semne de primăvară
din degete zecile de peniţe scriu grăbite despre păsări voioase despre femei
cu buzele şiroind de flăcări despre bărbaţi cu serviete în care freamătă actele
despre un om al străzii care înghite în sec forfota halucinantă din jurul lui
 
din cer curg fire subţiri de căldură. din ţurţuri se scurg mărgele
pentru trotuare. crengile par în văzduh nişte soldaţi imponderabili
în depărtare ştim că sunt ecouri ale îngheţului. aici acum lumina dimineţii
ne vine ca turnată. din cafenele se dezlănţuie aromele care înfloresc pe
cerul gurii. printr-o fereastră se furişează tiptil spre stradă vapori din
merele coapte pentru micul dejun. e ora 10. s-a înseninat de tot. norii
s-au scuturat de zăpadă au intrat desculţi în casele lor şuierătoare
 
marinela şerban
nori senini: ivanuska  cartifaine   epistolepentruzeus   zamfirpop  blogulise  turistclujan   worldofsolitaire   xxlweblog  cella  gabrielasavitsky colectionaramodoro    madalinaciucu   fewstuff   literesicifre   piratulcinefil   cititordeproza   naomikko   lunapatrata   teonegura   madelin   …
special: ionuţ copil

33 thoughts on “când norii se plimbă dintr-o strachină în alta

  1. CELLA

    am făcut un exerciţiu mîrşav🙂 de a(-mi) pune negaţiile afirmaţiilor şi afirmaţiile negaţiilor tale
    ce POEM de translaţia ‘stărilor’…
    eşti minunat de luminoasă
    cred că mă repet:)

  2. almanahe

    am clicuit propriu-mi aici, da’ zice că e conţinutul indisponibil…eu pot să afirm că e foarte, numai că nu înţeleg de ce facebook-ul se încăpăţânează să zică altfel…în fine…erau nişte poze cu zăpadă şi crengi şi cer şi soare…ce urât povesteeeesc. :(((((

  3. elaroseni

    pentru că mai demult, mi-am scrântit sufletul, acum stau cu porţile ferecate… iar gardurile sunt înalte şi cu spini…în castelul meu e pace, e linişte, e poezie…e bine🙂

    • elaroseni

      de-i şubredă părerea mea
      e-a mea şi o s-o las aşa
      fireşte nu-i în cuie ţintuită
      doar că e fuuuuuarte-afurisită
      de mintea-mi zice: „fii raţională!”
      o altă parte strigă: „ai să te frigi iară!”🙂

  4. elaroseni

    nu mă simt deloc păgubită de ceva
    natura mea e la voia mea
    poate altă cale vreau să aleg
    mai multe nu-ţi spun, distinse coleg!
    cu atât să te mulţumeşti
    dar…la următorul volum o dedicaţie
    o să primeşti🙂

  5. elaroseni

    daniele, ultimele guverne – fi-le-ar de oale şi ulcele – ale noastre…moartea poeziei!
    apoi nu ştiu dacă pluta e dusă cu mine sau io cu ea! da’ de-o navetă pentru altă planetă aş avea mare nevoie! pentru ăia, bineînţeles!🙂

    • daniel marian

      că bine zici. da’ s-o lăsăm pe blonda aia nouă la „muncă”, deoarece
      ( zice ea ) duce lucrurile până la capăt. Că nutzi-spaima-constituţii a obosit, săraca, mie îmi pare rău de ea, ha-ha-ha…

Lasă un răspuns

