Daniel Marian – registre lirice

Fără doar’ şi poate

Moartea are gene de deochi
peste două-mperecheri de ochi.
 
n-ai cum scăpa, poţi da cu ochii-n patru!
am vrut şi am ajuns să latru –
moartea îşi ia partea-ntre măsele
şi-o-mparte doar cu cucuvele.
 
viu să fiu, de n-aş fi acuma mort
cu moartea tot n-aş şti cum să mă port –
e moarte, măi, şi e blestem, fir-ar să fie,
n-o fugăreşti cu nicio nebunie.
 
era viaţa ca o curvă, dar trăiam!
m-aş duce s-o înnod din nou în ham!
 
viaţă răsfăţată fără niciun rost,
ca şi o piatră spartă cu o piatră,
viaţă-n care-am fost, – oare am fost?
 
o noapte lungă, ca o dungă cenuşie –
moartea asta zace ne-ngropată,
măi! fir-ar să fie!
 
 

Îngerii coboară – înecaţi

Adunaţi din nefiind în lume
întâi s-au rezemat de cer sfioşi,
s-au pus în rând cu păcătoşi,
o vreme s-au ţinut într-o aripă strâmbă.
 
pe urmă s-au îmbrobodit cu glume,
duhul vinului i-a văruit verzui,
pân-ce, îngeri blegi ai nimănui
s-au încălecat cu umbrele de fluturi.
 
din noapte scuturaţi, în zi fără de nume
au gândit să dea tot pe ce fi-v’atunci.
şi-au jucat norocul, pe zece porunci,
de n-a rămas sămânţă a nemuririi.
 
într-o mare unde înoată păcătoşi
cât păcat încape, Doamne?
îngerii coboară înecaţi
neam de îngeri se prăpădeşte, Doamne!
 

(Daniel Marian, Căpiţă de fluturi, îngerii mei, Deva, 2011)

3 thoughts on “Daniel Marian – registre lirice

Lasă un răspuns

